Kaip pradėti E-verslą?



Elektroninio verslo idėją turinčiam žmogui pirmiausia reikia įsigyti internetinį vardą (domeną), vietą tinklalapiui įdiegti (hostingas) ir sukurti patį tinklalapį.

Dar reikalinga svetainės priegloba (hostingas). Didėjant konkurencijai tarp IT bendrovių, ši paslauga pinga.

Elektroninis verslas apibrėžiamas kaip verslo operacijų atlikimas ir įmonės veiklos organizavimas naudojant informacines technologijas duomenų perdavimo tinklų aplinkoje.

Elektroninis verslas apima visų santykių, susijusių su tarptautinių ir nacionalinių sandorių sudarymu elektroniniu būdu, rūšis: pirkimą, pardavimą, tiekimą, užsakymus, reklamą, konsultavimą, įvairius susitarimus bei dalykinio bendradarbiavimo formas.

E-verslas yra plati sąvoka ir ją būtų galima išskaidyti į tokius modelius kaip:
  • e.komercija;
  • e-servisas;
  • e-marketingas;
  • e-verslokontaktai;
  • e-projektųvadyba;
  • e-ofiso darbo organizavimas;
  • e-žmogiškųjųresursųvadyba;
  • e-logistikair kt.
Elektroninio verslo privalumai:
  • tiesioginis pardavimas galutiniam vartotojui be tarpininkų;
  • pateikiama daugiau informacijos apie produktus ir firmą,
  • patogesnis ir efektyvesnis pirkėjų aptarnavimas;
  • papildomų vartotojų pritraukimas;
  • tarptautinio verslo galimybės;
  • efektyvesnis vartotojų poreikių tenkinimas;
  • grįžtamojo ryšio nauda;
  • greitai ir tiksliai bendraujama su darbuotojais, klientais, partneriais, investuotojais,
  • pagerinti prieš – pardaviminį ir po – pardaviminį klientų aptarnavimą;
  • didesnis prekių ir paslaugų pasirinkimas;
  • taupomi ištekliai;
  • mažinami kaštai;
  • mažesnės kainos;
  • produktus ir paslaugas galima pritaikyti sau;
  • informacijos apie klientus kaupimas ir apdorojimas;
  • žaliavų tiekimo organizavimas elektroniniu būdu;
  • patogesnė pervežimų ir tiekimo sistema;
  • tobulinama įmonės informacijos sistema;
  • galimybės vystyti elektroninį marketingą;
  • kurti novatoriškos kompanijos įvaizdį.
Populiariausi E – verslo modeliai
  • Elektroninė parduotuvė, kur lankytojas interneto svetainėje gali nusipirkti jam reikalingas prekes. Toks verslas nieko nesiskiria nuo paprastos parduotuves, išskyrus nebent tai, kad kai kurias atvejais turint el. parduotuvę nereikia sandėlių prekėms, plius nereikia samdyti darbuotojų – pardavėjų. Čia verslo pajamas sudaro pirkėjų už prekes išleisti pinigai.
  • Internetinis portalas, generuojantis pajamas iš reklamos. Paklausų turinį (informaciją) siūlantys portalai paprastai sulaukia nemažo lankytojų srauto, be to, neretais atvejais lankytojai būna iš gana tiksliai apibrėžtos demografinės grupės. Dar pridėjus tai, kad reklamos internete efektyvumą galima daug tiksliau nustatyti nei kitose masinio informavimo priemonėse, populiarūs interneto portalai yra ypač patraukli vieta įmonėms reklamuoti savo produktą.
  • Interneto portalai, generuojantys pajamas iš nario mokesčio. Konkretus pavyzdys – socialiniai arba skelbimų portalai, kur vartotojas, norėdamas prieiti prie riboto turinio, arba pasinaudoti papildomomis funkcijomis, turi nusipirkti tam tikrą paslaugų paketą.
Techninis kontaktas

Šis asmuo užtikrina tinkamą svetainės funkcionalumą. Techninių problemų atvejais susisiekiama su šiuo asmeniu.

Pagrindiniai LR teisės aktai, reglamentuojantys e-prekybą Lietuvoje:

2005 m. gruodžio 23 d. Lietuvos Respublikos Ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus įsakymas Dėl elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklių patvirtinimo;

2004 m. balandžio 15 d. Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymas Nr. IX-2135.

0 comments:

Rašyti komentarą